Fietsen voor het zieke kind 2023

Afgesloten Je kunt niet meer doneren of in actie komen
Streefbedrag behaald

Dinsdag 17 oktober stappen we op de fiets voor de jubileumeditie van onze spinningsmarathon! Fiets je mee?

Of je nu een doorgewinterde fietser bent of niet, iedereen kan meedoen met onze spinningsmarathon! Je hebt je eigen fiets en fietst op je eigen niveau. Er is een enthousiaste instructeur die ervoor zorgt dat de 50 minuten zo om zijn!

Het sportieve indoorspinningevenement zal plaatsvinden op dinsdag 17 oktober met als doel zoveel mogelijk geld inzamelen voor het Beatrix Kinderziekenhuis.

Dit jaar vieren we het vijfjarig bestaan van onze spinningsmarathon en fietsen we voor projecten ten behoeve van stress, pijn, en angstreductie voor kinderen.

Een bezoek aan of opname in een ziekenhuis is vaak spannend voor kinderen en het liefst zouden we willen dat pijn, angst en stress niet voorkomen in ons kinderziekenhuis. Toch is de werkelijkheid helaas anders ondanks de enorme inzet van alle zorgprofessionals in ons kinderziekenhuis die er alles aan doen om ervoor te zorgen dat pijn, angst en stress minder vaak voorkomen bij patiënten. En ook bij ouders, broertjes en zusjes.

Zorg voor afleiding en aandacht voor stress-, pijn- en angstvermindering is daarom essentieel.

Daar fiets jij toch ook voor!

Fiets je op 17 oktober mee? Supertof!
Aanmelden kan via de roze button "Meld je aan".

Jouw bijdrage

Het inschrijfgeld bedraagt €15. Daarnaast vragen we je om ten minste €50 aan sponsorgeld per gereserveerde fiets bij elkaar te brengen. Maar meer mag natuurlijk ook! Alle beetjes helpen om onze doelen te bereiken en het verblijf voor kinderen en ouders in ons kinderziekenhuis zo aangenaam mogelijk te maken.

Tijdsblokken

Er wordt gefietst in blokken van 50 minuten.
13.00 - 13.50 uur
14.00 - 14.50 uur
15.00 - 15.50 uur
16.00 - 16.50 uur
17.00 - 17.50 uur
Om 18.00 uur zal het eindbedrag van de spinningsmarathon worden overhandigd aan Eduard Verhagen, hoofd van het Beatrix Kinderziekenhuis.

UMCG Fontein Patio
Hanzeplein 1
Groningen

De stichting Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis is de fondsenwervende stichting van het Beatrix Kinderziekenhuis en zet zich om welzijnsprojecten te financieren waarmee de verblijfs- en speelomgeving van de patiënten en ouder wordt verbeterd. Maar ook innovatieve projecten tijdens behandelingen ten behoeve van stress- en angstreductie. Om deze projecten te verwezenlijken, is steun onmisbaar. Alleen met hulp is het mogelijk om projecten te realiseren waarmee we nieuwe materialen, faciliteiten en methodes kunnen inzetten om de pijn, angst en stress bij medische behandelingen en opnames in het algemeen te verminderen.

Voorbeelden hiervan zijn muziekoptredens aan bed, de MRI-televisie zodat kinderen afgeleid zijn tijdens een (lang durende) scan, KidsBios waar patiënten een film kunnen kijken, huiskamers voor ouders, Qwiek.Ups waarmee projecties op het plafond worden afgespeeld (ook op de OK’s tijdens toediening narcose), afleidingskoffers tijdens behandelingen en nog veel meer!

25-10-2023 | 09:24 Aan: Fridina fietst voor het zieke kind Succes medewerkers Fridina en alle andere fietsers voor dit goede doel!