Over Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis

Beatrix Kinderziekenhuis UMCG

Het Beatrix Kinderziekenhuis is hét academische kinderziekenhuis van Noordoost Nederland en onderdeel van het Universitair Medisch Centrum Groningen waar patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs hand in hand gaan. Het ziekenhuis is een van de 8 universitair-medische centra voor kinderen van Nederland.
Dagelijks zetten alle professionals van het Beatrix Kinderziekenhuis zich in om de allerbeste zorg te verlenen aan kinderen in de leeftijd van 0-18 jaar met zeldzame en complexe aandoeningen waarvoor meer of specifiekere zorg nodig is dan een algemeen ziekenhuis kan verlenen.

In een aantal gevallen komen kinderen vanuit het hele land naar ons toe om specifieke zorg te ontvangen omdat ons kinderziekenhuis daarvoor de expertise in huis heeft.
Dat geldt bijvoorbeeld voor aangeboren hartafwijkingen, leverziekten en levertransplantatie, metabole aandoeningen, complexe kinderlongaandoeningen en darmchirurgie.

Stichting Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis

De stichting Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis is dé fondsenwervende stichting van het Beatrix Kinderziekenhuis en staat voor steun en betrokkenheid. De stichting zet zich in om het verblijf van kinderen in het Beatrix Kinderziekenhuis zo aangenaam mogelijk te maken. Dit bereiken we door financiële ondersteuning te bieden aan welzijnsprojecten die de omgeving comfortabeler maken, stress verminderen tijdens behandelingen en innovatieve projecten.

Stel je voor: muzikale optredens aan het bed, een film kijken tijdens een MRI-behandeling of in de magische KidsBios, huiselijke huiskamers voor ouders en interactief behang voor afleiding. Dit alles dankzij jouw steun!

Maar we gaan verder. We financieren ook toonaangevend wetenschappelijk onderzoek, wat betekent dat zieke kinderen toegang hebben tot betere behandelingen en een hogere levenskwaliteit.

Help ons mee! Samen kunnen we een positieve impact hebben op het welzijn van de kinderen in het Beatrix Kinderziekenhuis. Jouw steun is van onschatbare waarde en kan het verschil maken in de levens van onze patiënten.

Bent u nieuwsgierig en wilt u meer weten over Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis? Kijk dan op www.vriendenbeatrixkinderziekenhuis.nl