Wij fietsen de Sella Ronda voor het Beatrix Kinderziekenhuis

Daniëlle en Eyelien Bekkering
Afgesloten Je kunt niet meer doneren
van totaal € 10.000 (115%)

Gezondheid is niet vanzelfsprekend dat hebben we allebei (helaas) ervaren. Eyelien is dit jaar 10 jaar kankervrij en Daniëlle is ook weer fit na een akelige ervaring van 3 jaar geleden. Een goede aanleiding om samen weer eens iets bijzonders te doen en daarom fietsen wij voor het Beatrix Kinderziekenhuis. Want kinderen horen niet ziek te zijn en al helemaal niet veel tijd in het ziekenhuis door te brengen. En als dat dan toch moet, dan hoort zo'n verblijf zo fijn mogelijk te zijn! Dus gaan wij afzien in de bergen omdat we dat kunnen en hopen we dat het voor de kinderen minder afzien in het ziekenhuis wordt!

Omdat we als ex-topsporters wel gewend zijn aan doelen stellen, hebben we voor ons zelf een ambitieus streefbedrag gekozen. Hiervoor zoeken wij sponsoren en iedere gift is welkom! Ook zullen we de komende maanden diverse acties opzetten, dus wees niet verbaasd als we je vragen om wijn of chocolade te kopen ;-)

Qua training zullen we ook wel even aan de bak moeten, want we zijn beiden natuurlijk meer het type 'polder ropper' dan 'klim geit'. Zeker voor Eyelien zal dit een serieuze uitdaging worden vanwege een sneller verzurend linkerbeen, ze heeft niet voor niets lang geleden gezegd dat ze nooit meer 'bergen' wilde fietsen. Maar de mooie uitzichten die ons boven op de top van de berg(en) zijn beloofd, maken vast veel goed!

Stichting Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis zet zich in voor het zieke kind en hun ouders. De stichting maakt het mogelijk dat de kinderen tijdens hun verblijf naar school kunnen gaan, via sociale media contact kunnen houden met hun klasgenoten, met hun vriendje of vriendinnetje in het ziekenhuis naar de film kunnen gaan, dat ouders bij hun kind kunnen overnachten, etc. Dit is natuurlijk super belangrijk zodat een kind zich iets minder ziek kan voelen en daar is geld nodig.
Stichting vrienden van het Beatrix kinderziekenhuis heeft een ANBI status en is CBF erkend. Dit betekend dat er minstens 90% van het geld rechtstreeks naar de projecten gaat (overig 10% zijn onkosten) en dat donaties belasting aftrekbaar zijn.

€ 250 opgehaald

Bekijk alle
25-10-2022 | 13:46
28-09-2022 | 00:15
27-09-2022 | 18:29 Nog een kleine donatie van de hier verkochte cupcakes, is niet veel maar komt uit een goed hart! Trots op jullie!!
11-09-2022 | 21:51 Fantastisch dat jullie je voor dit goede doel inzetten! Zet em op ladies!
11-09-2022 | 09:52
Bekijk alle

En toen was het alweer voorbij 🤪

14-09-2022 | 23:13 Afgelopen week reisden Eyelien en ik 'eindelijk' af naar de Dolomieten. Via acties met o.a. paaseitjes, wijn, wielerkleding en cup cakes en de nodige km's trainingskilometers in Grunn en soms ook ver daar buiten voor wat hoogtemeters waren we klaar voor het avontuur. Woensdagmiddag fietsten we onze eerste trainingstocht ter plekke, een rondje met twee beklimmingen én wat was het mooi! Blauwe luchten, ruige bergen, groene weiden en slingerende wegen door dit landschap maakten ons met de minuut enthousiaster 🤩 Het enige minpuntje was een onweers- / plensbui die niet te vroeg los barstte en er voor zorgde dat we binnen 2 minuten volledig doorweekt waren. Schuilen had dus ook geen enkele zin en de laatste anderhalve km hebben we maar met aquaplaning volbracht. Waren we ook meteen voorgewassen 😉 Donderdag was het weer wat minder en kozen we voor een wandeling langs de rivier en voor een bezoek aan diverse winkels, zeker ook niet verkeerd. We zagen dat er veel mooie (sport en outdoor) dingen te koop waren, maar hebben ons beheerst 😉 Later die dag vertrokken we naar Corvara waar onze teamies voor dit avontuur inmiddels ook kwamen binnen druppelen. Vrijdag stond in het teken van de laatste voorbereidingen en wat extra klim ritme die we opdeden tijdens een tochtje richting Passo Gardena en Passo Sella. Helaas bleken de buien net iets sneller dan de voorspellingen en dus kwamen we wederom met een nat pak thuis.. Een grondige check van de weerapps beloofde voor zaterdag zon en nagenoeg droog. We konden daarom met een gerust hart slapen en aangezien de meeste koersen worden gewonnen in bed, was de voorbereiding top 😂 Zaterdagochtend stonden we om 10 voor 7 buiten om de mannen uit te zwaaien.. Brrr, wel fris hoor en we waren dan ook blij dat wij om half 9 zouden starten. De voorspelde zon was er meteen al bij, kortom dat beloofde veel goeds! Na het ontbijt, omkleden en nog tig keer kleding wisselen én naar het toilet gingen we er aan beginnen. Maar niet na een mooie start- / groepsfoto te hebben gemaakt.  Via de Passo Campalongo en de (lange) Passo Pordoi kwamen we op de steile Passo Sella. Hier mopperde Eyelien voor het eerst, maar dat was natuurlijk niet zo vreemd… De grafiekjes van het hoogteverschil hebben niet voor niks rode passages 🤣 Daarna volgde de Passo Gardena en dat betekende halverwege. Via een rondje Corvara mochten we vervolgens meteen weer de Gardena op en vanuit Corvara is de klim wel een stukje pittiger. Ondertussen had Eyelien bedacht dat we na de Sella maar eens moesten stoppen voor een terrasje, dat gaf de motivatie om niet te lang boven op de Sella te blijven, taart in het vooruitzicht deed ons vliegen. Op de Gardena hadden we nog gewacht op Anneloes, zij fietste best gemakkelijk mee en we hadden haar overgehaald om in ieder geval de Gardena van beide kanten te doen. Naar beneden terug naar het dorp zou immers altijd lukken 😉 Na de tweede keer de top van de Passo Sella te hebben bereikt en een stop met heerlijke taart, warme thee en cappuccino konden we gaan aftellen.. Nog maar twee bulten te gaan en ondanks dat we de km’s wel begonnen te voelen, waren we vol goede moed! Eenmaal boven op de Pordoi zagen we Anneloes weer, ze had zich laten overhalen door een Belg om toch nog een bergje te doen en nu had terug gaan ook weinig nut meer. Dus we namen haar op sleeptouw voor de lange afdaling en dan nog slechts één klim 😜 Die laatste, de Passo Campalongo zoals de oplettende lezer inmiddels had begrepen, was vanaf deze kant eigenlijk best te doen, maar de benen deden inmiddels behoorlijk zeer en de ruim 5 en half uur in het zadel eiste ook zijn tol. Op een nat wegdek, maar zonder regen!, bereikten we de top. We gingen nog even een lusje terug om Anneloes op te halen (die was er ook echt klaar mee, maar dat mocht ook 🤣) en daarna volgde de weg naar beneden.. Voor de allerlaatste keer! Wat waren we blij en trots bij de finish in Corvara en niet alleen op onszelf, maar ook op Anneloes. Zij heeft zichzelf vandaag écht overtroffen en net als ons de dubbele Sella Ronda volbracht en dat terwijl ze pas een jaartje serieus fietst. Na een lekkere douche en wat eten zagen we dat ons sponsorbedrag inmiddels bijna tot 11.500 euro gestegen was.. Super bedankt voor al jullie steun en bijdragen, uiteindelijk was het daarom begonnen en dat motiveerde ons enorm om dit avontuur volle bak aan te gaan 😍 Arriverdecci Dolomiti ❤️ PSOp de foto's zie je af en toe kikker en beer ook op onze sturen 'meefietsen'. Vriendje kikker komt van het Beatrix Kinderziekenhuis en wordt aan alle kinderen gegeven die een narcose behandeling krijgen en beer werd enkele jaren geleden op het podium van de Holland Ladies Tour (nu Simac Ladies Tour) uitgereikt en droeg de namen van mensen die we afgelopen jaren hebben moeten laten gaan na ziekte 🥲 Wij vonden dit een mooie manier om hen te eren! Vooral omdat het veel mensen uit onze wielerfamilie betreft en we zijn er van overtuigd dat zij ons deze dag gevolgd hebben en ook het mooie weer hebben geregeld 💖